LNG applications for Short Sea Shipping
Publieke samenvatting / Public summary
Aanleiding
LNG (methaangas, CH4) is veel duurzamer dan scheepsdiesel m.b.t alle emissies (CO2, NOx, fijnstof, etc) behalve de mogelijke uitstoot van methaangas zelf bij slechte retrofit dieselinstallaties.
Doelstelling
Onderzoek naar de mogelijkheden van LNG door een consortium van +/- 18 bedrijven en maritieme organisaties om de technische en economische haalbaarheid te onderzoeken van het gebruik van LNG voor de kustvaart.
Korte omschrijving
een project voor de collectiviteit van kustvaart-reders, scheepsbouwers en scheepsmotor leveranciers.
Resultaat
Aanbevelingen en regels voor de overgang van scheepsdiesel naar aardgas.
LNG (methaangas, CH4) is veel duurzamer dan scheepsdiesel m.b.t alle emissies (CO2, NOx, fijnstof, etc) behalve de mogelijke uitstoot van methaangas zelf bij slechte retrofit dieselinstallaties.
Doelstelling
Onderzoek naar de mogelijkheden van LNG door een consortium van +/- 18 bedrijven en maritieme organisaties om de technische en economische haalbaarheid te onderzoeken van het gebruik van LNG voor de kustvaart.
Korte omschrijving
een project voor de collectiviteit van kustvaart-reders, scheepsbouwers en scheepsmotor leveranciers.
Resultaat
Aanbevelingen en regels voor de overgang van scheepsdiesel naar aardgas.